Ügyfélszolgálat - Kommunikáció az ügyfelekkel
A szolgáltatás célja
Valamennyi ügyfelünk és vásárlónk számára magas szintű problémakezelési szolgáltatás nyújtása. Szándékunk az, hogy a felmerülő problémákat minél gyorsabban és hatékonyabban meg tudjuk oldani.
A vásárlástól való elállás joga
A vevőnek jogában áll, a megrendelést követően, de még a kiszállítás előtt a vásárlástól elállni. Ez esetben a vevőnek fizetési kötelezettsége nincs. Amennyiben a termék szállítása megkezdődött úgy nem áll módunkban az árat visszatéríteni.
A lemondást e-mailben, telefonon, írásban, vagy személyesen lehet jelezni. Az e-mailnek tartalmaznia kell az ügyfél pontos nevét, elérhetőségét a beazonosítás végett.
Ha reklamál egy ügyfél, lehetőség van arra, hogy a probléma ésszerű megoldása mellett egy szorosabb kapcsolatot alakítsunk ki az ügyféllel, ezáltal az elégedetlenből elégedett ügyfél válik. Ezért a reklamációkat mindig megfelelően kell kezelni.
Munkánk során elkövetett hibáinkból tanulhatunk, ezáltal fejlődhetünk, s ügyelhetünk rá, hogy ne kövessük el azt újból.
A beszélgetés során az ügyféllel mindig úgy bánunk, hogy érezze azt, hogy odafigyelsz rá.
Az ügyféllel való bánásmód:
Panaszos ügyfél
- Mindig hallgasd meg az ügyfél mondanivalóját.
- Ha ideges az ügyfél, Te akkor is maradj nyugodt!
- Legyél mindig határozott, de megfontolt (és nyugodt).
- Az ügyfél indokolatlan, udvariatlan felháborodását sem szabad érzelmi alapon kezelni.
- Az ügyfél által elmondott panaszt fogalmazd meg te is, hogy lehetősége legyen eldönteni azt, hogy jól értelmezted-e a problémáját?
- A probléma definiálása után tájékoztasd a megoldási lehetőségekről (több is lehet esettől függően).
- Biztosítsd róla az ügyfelet, hogy problémájára, panaszára mindenképpen megoldást találunk.
- A beszélgetés végén, a probléma tisztázása után köszönd meg észrevételét és kérj elnézést az okozott kellemetlenségért.
- Ha több időt vesz igénybe a probléma megoldása, akkor a megbeszélt elérhetőségein tájékoztasd az ügyfelet az ügy megoldásáról.
Elégedett ügyfél
- Csoportjai (pl. egy könyvkiadó esetében):
- Egyszer vásárolt, általában magánszemélyek, akinek gyereke optimális esetben csak egyszer jár ki egy osztályt (nem tudjuk, hogy van-e testvér stb.)
- Visszajáró vásárló: általában pedagógusok és intézmények, akik azért járnak vissza hozzánk, mert elégedettek.
Kíváncsi ügyfél
- Érdeklődő ügyfél esetén a cél az, hogy a lehető legjobban legyen tájékoztatva.
- Mérd fel, hogy ki ő, és mit akar?
- Ajánld számára a legjobbat.
- Emeld ki a termékek/szolgáltatások/kiadványok előnyeit.
- Segíts neki a választásban, érezze hogy törődsz vele.
Dokumentáció
A problémáról és annak megoldásáról nyilvántartást vezetünk, így lehetőség nyílik statisztika készítésére, amit a minőség fejlesztése során felhasználhatunk.
A nyilvántartásban vezetni kell:
- a beérkezett panaszt
- a feltárt okot
- a kezelés módját
A nyilvántartást excel táblában vezetjük az alábbi formában:
Beérkezett panasz |
A panaszt tevő adatai |
A feltárt ok leírása |
A panasz kezelésének módja/megoldása |
Dátuma |
Tárgya |
Neve |
Címe |
Tel. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Felmerülő problémák, észrevételek, reklamációk (továbbra is a könyvkiadó a példának)
- A megrendelés nem érkezett meg
- Nem a megrendelésnek megfelelő termék érkezett
- Sérült a csomag
- Hiányos a csomag
- A leadott megrendelés hiányos, nem értelmezhető
- Késedelmes kiszállítás
- Hibás számla
- Számlapótlás
- Egyéb problémák
Probléma leírása |
Megoldás |
Idő |
|
A rendelés nem érkezett meg a vásárlóhoz |
Ellenőrzés, hogy valóban beérkezett-e a megrendelés? Ha igen, hol akadt el? Ha nem érkezett meg, a rendelés újbóli felvétele és a lehető leghamarabb való kiszállítása. |
A reklamáció napján feladni a csomagot. |
|
Nem a megrendelésnek megfelelő terméket kapta meg. |
Egyeztetés a kiszállított termékek listájáról. A tévesen kiküldött könyvek visszakérése a (postaköltség átvállalásával). A megrendelésnek megfelelő termék kiküldése. |
2-3-4 munkanap, postázástól függően. |
|
Sérült csomag |
Sérült csomag esetén a helyszínen tételesen kell átadni az árut és jegyzőkönyvet kell felvenni. Értesíteni kell a Kiadót sérült csomag átvételéről. |
|
Postán megkérdezni mi van, ha sérült a csomag? |
Hiányos csomag |
Egyeztetni kell a hiányzó termékeket. Súly alapján néhányszor ellenőrizhető, hogy valóban hiányzott-e valami. Standard csomagoknál ezt könnyű ellenőrizni. |
A reklamáció napján fel kell adni a hiányzó könyveket. |
Felelős: aki csomagolta. (Csomagolásnál ellenőrizni kell a darabszámot, és a címeket!) |
A leadott megrendelés hiányos, nem értelmezhető |
A beérkező megrendeléseken megadott elérhetőségen egyeztetni kell a megrendelővel. Egyeztetni kell az elérhetőséget, számlázási címet (ha van), a megrendelt termékek mennyiségét és összegét. |
A beérkezés sorrendjében folyamatosan. |
|
Késedelmes kiszállítás |
A csomag kiszállításának ideje kb. 5 munkanap. Ha feltorlódnak a megrendelések, előfordulhat, hogy késik a kiszállítás. Ha reklamáció van, a reklamált csomagot előre kell venni a postázásban. |
Reklamáció esetén még aznap kiküldeni a csomagot. |
A postán tudakozványt lehet kérni, ha valaki nem kapta meg a csomagot. Módja: a postai ablaknál, ha kérjük, azonnal megnézik, ki, mikor és hol vette át a csomagot. (Erre jó az ajánlott levél.) |
Hibás számla |
Ha hibás számla lett postázva a vásárló részére, vissza kell kérni az eredeti számlát postán. Kérni kell, hogy egy kísérő levélben írja le a hiba okát. |
A számla megérkezése napján postázni az új számlát. |
|
Számla pótlása |
Előfordulhat. hogy a csomagba nem kerül számla. Reklamáció esetén a számlát postázni kell a megrendelő címére. |
A reklamáció napján postázni kell a számlát. |
|
K. Cs.
Forrás: Civilia Világa 2011/1
<< vissza
Főoldal |
1%-os kampány |
HÍE Egyesület bemutatkozik |
HÍE Egyesület tevékenysége |
Ajánlott könyvek |
Hasznos információk |
Non-profit Akadémia |
Levél nekünk |
Partnereink |
Impresszum |
Oldaltérkép |
Érettségi |