Híd Egyesület
Híd Egyesület Non-profit Akadémia
Híd Egyesület: képzés, felvételi, érettségi

Új esély a bevételnövelésre: blogfejlesztés 2. rész

A naplóírás mindig is kedvelt szórakozás volt az emberek körében. Így volt ez az ókorban, s így van most is, de a képjeleket, és agyagtáblákat felváltotta az internet új találmánya, a blog. Néhány éve kezdődött, de új és új híveket toboroz az óta is magának. És nem csak az útkereső, vagy magamutogató internet felhasználók kedvenc időtöltése. Az egyik leghatékonyabb fegyvere a cégeknek is. Az új naplóformának egy egyszerű szóösszetétel lerövidítése adta a végleges nevét. A web és log összevonásával keletkezett, a böngészőkkel olvasható és elérhető, rövidebb vagy hosszabb bejegyzéseket, képeket tartalmazó oldalakat jelöl.

Egy blog létrehozása nem bonyolult feladat, főleg akkor, ha figyelembe vesszük az egyre nagyobb számban létező hasonló portálok valamelyikét. Ezeken a könnyen megtalálható portálokon a blogok tárolása a legtöbb esetben teljesen ingyenes, és az elkészítésükben kényelmes webes felület ad segítséget a kevésbé tapasztalt internetezőknek is.

Legelső lépésként ki kell választani, hogy melyik blogportálon üzemeltetjük majd leendő naplónkat. Bármelyik keresővel sok száz ilyen helyre bukkanhatunk (például http://www.blogger.com).

Az adott oldalra lépve először regisztrálni kell magunkat, illetve a blogunkat. Annak sem fog nehézséget okozni a folyamat, aki még nem mozog teljesen otthonosan ebben a világban.  Több felület azt is lehetővé teszi, hogy egy magánszemély vagy egy cég több blogot is működtessen. Tehát először választani kell egy felhasználó nevet (user name), egy jelszót (password), és meg kell adni egy elektronikus levélcímet (email), amelyre a rendszer információkat, adatokat, érdekességeket küldhet. Az eddig megadott adatok a nyilvánosság előtt természetesen nem jelennek meg, ezért még választani kell egy úgynevezett Display name-t, ami a majdani naplóbejegyzéseink alá fog kerülni. Ez lehet álnév, vagy az adott, üzemeltető cég rövidítése is. Ha kipipáltuk, hogy elfogadjuk a felhasználási feltételeket, már mehetünk is tovább az első blogunk adatainak megadásához.

A blog title a weblap oldalának tetején fog megjelenni, ez lesz az oldal úgynevezett főcíme. Sőt, a blog internetes címét is részben mi határozhatjuk meg. Az URL cím minden esetben egy adott (például blogspot.com) karakterekkel fog végződni, de a kezdetét nekünk kell kitölteni. Ennél a pontnál figyeljünk arra, hogy nem használhatunk helyközt, és kerülnünk kell a magyar ékezetes karaktereket is, mert ezeket nem tudja kezelni a rendszer. Ezek alapján tehát, ha például a Fatalp nevű cég blog-ját akarjuk elkészíteni, akkor a blog title mezőbe nyugodtan írhatjuk a Fatalp címet, az URL-nél azonban adjuk meg a fatalp kifejezést. Ekkor a blogot a fatalp.blogspot.com internet címen lehet majd elérni.

 Annak elkerülése érdekében, hogy szoftverrobotokkal nagyszámú blogot lehessen automatikusan létrehozni, egy kis ellenőrzésre is szükség van. A Word Verification mezőbe be kell írnunk azokat a karaktereket, amelyeket egy kis képen látunk, de ez gyors és egyszerű folyamat, tapasztalt internetesek sokszor találkozhatnak ezzel a módszerrel.

A netnapló létrehozásának utolsó fázisa, amikor kitaláljuk, hogyan nézzen ki. Több félkész weboldalszerkezet (template) közül is választhatunk. A kis képekre kattintva láthatjuk, hogyan fog az oldal teljes nagyságában véglegesen kinézni. Ez a választás fogja meghatározni, milyen szerkezetben jelennek meg később a naplóbejegyzéseink.

Döntésünk azonban természetesen nem örökre szól, mert később bármikor választhatunk másik szerkezetet, és a portál automatikusan átalakítja a blogunkat. Ahogy a honlapokon, a blogokon is könnyedén helyezhetünk el hirdetéseket. Ez tartalmazhatja magánszemélyek (hírességek, művészek) blogjának elérhetőségét is (akár legyen szó a cég reklámarcáról is), más vállalatok weblapjának címét, vagy abban az esetben, ha több céget működtetünk, azokat is prezentálhatjuk e módon. Bár pénzt hoz, ha más cég hirdetését is elhelyezzük weblapunkon, figyelnünk kell arra is, hogy az adott reklám szövege ne legyen se provokatív, se bántó a saját célcsoportunkra nézve. Ezen kívül ne legyen villódzó, vagy feltűnően elütő színű a hátterünktől. Rendkívül zavaró lehet egy ilyen felület, sőt, mivel az igényes és tapasztalt internetes vásárló mindenre figyel, az ilyesmi akár el is riaszthatja a böngészéstől. Ha mindennel végeztünk, tudásunkkal felvértezve neki láthatunk az írásnak.

Mi is kerülhet egy céges blogra?
Minden, ami erősíti a többi weblapot, háttér információkat, érdekességeket szolgáltat. Nevében, elérhetőségében nem feltétlenül kell egyértelművé tenni, hogy a cég üzemelteti. Elég, ha a főweblaphoz hasonló design, vagy a egyes cikkek közé bejegyzett termékleírások, tapasztalatok alapján válik láthatóvá. Itt a reklám nem direkt módon történik, az olvasók találkoznak a cég nevével, a termékkel, de általában nem ezért látogatnak a lapra. Itt válnak fontossá a kulcsszavak. Ha elegendő kulcsszót használunk a bejegyzett érdekességekben, cikkekben, előrébb kerülünk a találati listában, és egyre több és több új vásárlót nyerhetünk. Ilyenkor érdemes nem csak egy, hanem akár tíz vagy annál is több blogot is fenntartani. Különböző témában, de a cég adott szakiránya körül. Például, ha továbbtanulással, felvételi előkészítéssel kapcsolatos könyveket forgalmaz a vállalkozás, indíthatunk érettségi tantárgyak szerinti blogokat (például http://foldrajzerettsegi.blogspot.com,  http://magyarerettsegi.blog.hu) Egyedivé, nélkülözhetetlenné kell tenni blogunkat, naprakész információkkal szolgálni, és olyan kérdésekre választ adni, amit esetleg máshol nem találnak meg a felhasználók az interneten. A több blog a cég széleskörűbb megismerésében is nagy segítség.

Az átlagos vásárló megbízhatóbbnak tartja, és szívesebben veszi igénybe a szolgáltatásait annak a cégnek, aminek nevét már több helyen látta, vagy hallotta. A siker egyik kulcsa abban rejlik, hogy az adott fajta termékről, amihez hasonlót több másik cég is forgalmaz, a mi cégünk neve jusson eszébe az embereknek először.

Folytatás várható...

K. M.

Forrás: Civilia Világa 2009/2

<< vissza

 

Főoldal | 1%-os kampány | HÍE Egyesület bemutatkozik | HÍE Egyesület tevékenysége | Ajánlott könyvek | Hasznos információk | Non-profit Akadémia | Levél nekünk | Partnereink | Impresszum | Oldaltérkép | Érettségi