|
|
Új esély a bevételnövelésre: blogfejlesztés 1. rész Ma már nem elég, ha a cégek versenyképes, és felhasználóbarát honlapjaikkal igyekeznek lenyűgözni vásárlóikat. Immár 2009- et írunk, és el kell ismernünk, a legtöbb vállalkozás felfedezte az interneten való terjeszkedés, forgalmazás és reklám előnyeit. De nem kell kétségbe esnünk, ha úgy tűnik, már nem tudunk újdonságokkal előrukkolni honlapunkon, vagy sokadik helyen állunk a találati listában a google-ban. Itt az új módszer, amivel megtöbbszörözhetjük bevételünket, megnövelhetjük virtuális területünket, és a hullámzó gazdasági helyzetben is megszilárdíthatjuk pozíciónkat. A blogok nem csak az adott céges honlap támaszai, segítői lehetnek, hanem növelhetik a közönséget, az addig kiemelt korosztályt szélesíthetik, új célcsoportokat kereshetnek meg. A blogok segítségével kialakíthatunk (egységes koncepció alapján) egy sajátos, a többi vállalkozástól különálló egyedi élet- és társadalom szemléletet, ami az addig távolinak tűnő "márkanevet" érzelmekkel, plusz sajátosságokkal ruházhatja fel, ami által közelebb kerülhet a vásárlóhoz.
A létrehozás menete regisztrációval kezdődik, ezután kiválasztható a domain név és a megfelelő sablon. Viszont amennyiben teljesen egyedi hátterű és formájú blog megalkotása a cél, a megfelelő szakember felkérése elkerülhetetlen. A jó blog legfontosabb ismérvei a következők: De az alapkő, melyre mindezek épülnek, a fontos hármasság, melyet az ábrán is láthatunk: az adott koncepciót eljuttatni a célközönséghez, ezáltal megvalósítva a célkitűzéseket. Elsősorban ezeket kell szem előtt tartanunk, ha blogfejlesztésre adjuk fejünket. Vagyis, tudnunk kell, miért hoztuk létre a blogot, pontosan kiknek, és pontos számokban határozzuk meg, mit szeretnénk vele elérni. (Például 6 hónap alatt 300 új partner, 6 hónap alatt 700 új megrendelés). A különböző célcsoportok az adott cég szakirányából adódnak, például más területen, életkorban mozgó embereket céloz meg egy pelenkákat forgalmazó online áruház, és mást egy gyógynövényes krémeket áruló internetes felület. Természetesen lehetnek átfedések, de összességében vannak szempontok, amiket kötelező ilyenkor figyelembe vennünk. Figyelnünk kell arra is, hogy átlátható és szép legyen weblapunk, de ne legyen túlságosan mesterkélt. Ne legyen rajta sok, feltűnő minta, villogó, felugró ablak, eltérő betűtípus, színkavalkád, mert lehet akármilyen minőségi, és megfizethető az adott cég terméke, a kevésbé színvonalas honlap vagy blog az egész céget beárnyékolja, idővel elmenekülnek tőle nem csak az leendő, de régi látogatók, vásárlók is. Természetesen, ha mindennel tisztában vagyunk, elkészült a blog, kiválasztottuk a megfelelő háttérszínt, kitaláltuk a nevet (például Egészséges élet blog, ha maradunk a gyógynövényes krémeket forgalmazó példánál), összeírtuk egy listában az adott kulcsszavakat (ami célszerű, mert egyszerűsíti a feltöltést később), hogy a googgle-ben minél több keresésnél feltűnhessünk, még mindig sok kérdés marad. Például honnan tudhatom, hogy mennyire erős, és könnyen elérhető a blogom? Hogyan ellenőrizhetem? Milyen egyéb előnyei vannak? És az egyik legfontosabb kérdés, újdonsült tudásunkkal felvértezve, elszántsággal telten milyen tartalommal töltsük fel az új blogunkat? Folytatás várható... K. M. Forrás: Civilia Világa 2009/1
Főoldal | 1%-os kampány | HÍE Egyesület bemutatkozik | HÍE Egyesület tevékenysége | Ajánlott könyvek | Hasznos információk | Non-profit Akadémia | Levél nekünk | Partnereink | Impresszum | Oldaltérkép | Érettségi |
|